Från puts på varvet till Ulvöregattan på Högakusten. Här visas utvecklingen av vår segelbåt "Magda från Uppsala" samt seglingar och kappseglingar. Hon är en Nordisk familjebåt (NF) Byggd på varv i Danmark. NF är en lättseglad och snabb båt som lämpar sig väl för kappsegling. Många av NF- båtarna i Stockholm har under åren placerat sig med toppresultat i ex.vis Lidingörunt och Granprix i Stockholm, se länk:http://www.gransegel.se/GP10.html. Hälsningar Roger och Helena.

onsdag 15 maj 2013

Stockholm! Sjöben på tåget hem...



Nu blir det hem och vila lite och sen en ny heldag på fredag med påmastning och riggning.. Kanske vi hinner med att prova lite oxå.. Annars så får det gå på "rutin" på lördag! Vi kommer i alla fall att köra i shorthandedklassen och vi startar som en egen grupp.. Hoppas inte NFarna blir sura för att jag sviker entypsklassen, men vi vill gärna ta lite poäng i No crew-rankingen, Lidingö runt blir ända chansen för mig innan Soloracet på Sandhamn. Man känner sig onekligen lite "urblåst" efter ett 8 timmars pass på sjön, kallt men soligt var det. 

Bara för att jag hade en lång motorkörning så fick jag naturligtvis inte till autopiloten... Efter en del funderande och ringande, kom jag på att APmotorn behövde polvändas.. Detta fixade jag nu på varvet och hoppas att den fungerar nästa gång! Jag vet dock inte om vi får använda AP i shorthanded-klassen på LÖ-runt?... 


Sail on! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar